By incorporating pedestrian and bike paths into its transportation strategy, Istanbul can build a physical and social infrastructure that optimizes the participation of all people, regardless of physical and mental disabilities.
Istanbul then would be not simply Europe’s largest and fastest growing city. It would be its model.

Thursday, July 23, 2009

Üçüncü Köprü ve Belgrad Ormanı


Bir koşucu arkadaşıma göre Belgrad Ormani tehdit altında – orman bitecek diye söyledi. Beklentisi öyle.


Bütün kentliler için orman ve oradaki su kaynakları bayağı önemli. Central Park NYC’nin akciğeri olduğu denirse, Belgrad Ormanı’nın sayesinde İstanbul nefes alabilir. Ve orada her hafta sonunda koşucular, oriyantiringciler ve doğa sporcular antreman yapıyorlar. Orman bitirse, İstanbul’un spor kültürü nasıl gelişecek, arkadaşlar nerede antrenman yapacaklar?


Ulaşım ve logistik herhangi bir ekonomi için temel önemi var. İstanbul ve Türkiye’nin gelişimi, geleceği için bayağı önemli bir soru. Ama çözüm nedir? Ulaşım için 3. köprü yeterli bir çözüm değil, ama herhalde 3. köprü olacak. Nerede? Bilmiyoruz.




Şu ana kadar 3. köprünün nerede yapılmasına karar verilmesi için karmaşık bir süreç geçirilmiş. 19 Temmuz tarihiyle Radikal İki’de İstanbul Teknik Üniversitesi Profesör Haluk Gerçek süreci özeterek şöyle yazdı

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalEklerDetay&ArticleID=945659&Date=23.07.2009&CategoryID=42


Ne olursa olsun orman korunsun. Fakat, kurallar ve yasalar 3. köprü gelince ormanı koracağı kadar güçlü olmaz, çünkü ekonomik olarak ormanın değeri bilinmez.






















No comments: